Hovedmeny

Søk

 

annonse

annonse

  •  



     




     
     

Du er her:

  • Aktuelt

Verktøylinje

Annonse

BMW S1000RR i gateversjon

Publisert: 03.02.2009

Gateversjonen av Superbike-maskinen S1000RR er i gang. MC24 har de første bildene av sykkelen.

Snart klar: Produksjonen av S1000RR har startet opp, men sykkelen kommer ikke for salg før i sommer.

Ivar Kvadsheim

Samtidig som produksjonen starter opp, frigir BMW noe informasjon om den kommende raceren. En kompakt og lett rekkefirer bidrar til en tørrvekt på svært respektable 183 kilo.

Ventilteknologi basert på Formel1-teknologi skal tillate høye turtall og gi gode tall for både effekt og moment, mener BMW, som følger i Honda sine fotspor og tilbyr S1000RR med sports-ABS med fire forskjellige innstillinger.

Det sies ikke noe spesifikt om virkemåten, men gateversjonen vil få samme traction-kontroll som racingsykkelen.

Sykkelen kan bestilles nå, men blir først tilgjengelig på forsommeren. Fargevalgene står mellom sølv, grå metallic, grønn metallic eller BMWs racingfarger, som selvsagt er det helt opplagte valget!
Prisen i Tyskland er satt til 15 150 euro.

Kommentarer til artikkelen

  • Noen formening om pris med norske skilt?

  • Dette ser ut til å bli riktig så heftig.!!! Og det er jo på tide at vi igjen, i europa, bryner oss mot våre kortvokste brødre i øst....

  • Ivar Kvadsheim

    Ugh, jeg er dårlig på hoderegning, men skal ikke dette ende et sted i overkant av 250 000?

  • Tom K

    Dette blir nok en salgsvinner - hvis den er "sorted out" nok -og ikke er full av barnesykdommer.

    Sikkelig avansert motor + TC og sports ABS - og havner vel på under 260.- i Gnore.

  • Harry Brekksladd

    Suverent av mc24!
    Tøff sykkel, men er dessverre ikke like linjelekker som de asiatiske sykkelen BMW har kopiert. Litt ung også, men for Helga og Fritz på langtur så betyr ikke noen kilo fra eller til så mye.
    Prisen var direkte rimelig for ett sånt smykke. Hadde jeg vært i markedet for en sportssykkel i 09 så ville denne sannsynligvis denne trukket det lengste strået i en finalekamp med Aprilia RSV4

  • Kjell Arne Pedersen

    Litt mer info om sykkelen her:
    http://www.bike.no/content/1671/

  • Ivar Kvadsheim

    Mer info i en sak på bike.no som er oversatt fra saken på bike.se som er skrevet etter å ha lest denne saken på MC24.no? Særlig...

  • Tor

    Hehe, leser du saken på Bike.se vil du se at den inneholder info som ikke er gitt her - men ikke noe som ikke er offentliggjort av BMW...
    Hvem som var først? Muligens MC24 men dere poster jo ikke klokkelsett på artiklene så det må fuglene vite.

  • Hæggis

    Ikke for å være ekkel Ivar, men er det umulig at bike fant ut av dette, og skrev om det, helt på egenhånd?

  • Ivar Kvadsheim

    Hehe, jeg burde ha lært å ikke spøke med bike.

    De eneste som har noe å bidra med som ikke "alle" andre har, er Motociclismo, som ser ut til å ha noe mer info om ventilstyringen. Linken over er til en noe lurvete google-oversetting.

  • Tor

    Kan se ut som om hjemmesidefeltet ikke støtter lange linker.

  • Ivar Kvadsheim

    Prøver rett til den italienske originalen.

  • Anders

    Stort gjesp. Ikke noe BMW igjen på denne. Blåkopi av GSXR, CBRR, ZXXX, R1 etc.

  • Ivar Kvadsheim

    Oppdatering fra BMW Norge: Ingen pris eller leveringsdato klar enda, men man håper å ha begge deler klar i løpet av et par uker.

  • Jompa

    Ser ut til at denne ender opp litt i overkant av en R1 prismessig. Faktisk rimeligere enn forventet.

  • Det er fristende å foreslå å kjøpe en R1 samt to BMW- klistremerker til å sette utenpå Yamahalogoen...
    Neida, dette er sikkert bra greier denne nye BMWen! Sikkert laget for unge, travle og raske mennesker.
    jeg derimot..... skjønner ikke så mye av det, annet enn at det er tydelig at i andre land enn norge så går det åpenbart an å leve av å selge motorsykler.

  • Jompa

    Med hensyn til Bike.no og tilstanden på serveren dems i skrivende stund: Det er stygt å sparke en som ligger nede!

    Dessuten blir sutring om kopiering og plagiater på internett (av alle steder) litt tullete all den tid at pressemeldinger, lanseinger, spionbilder og gudene vet hva slags info blir lagt ut og gjøres tilgjengelig for ALLE. Bare begrenset av hvorvidt den enkelte redaksjon er i stand til å finne denne informasjonen eller ikke.

  • Ivar Kvadsheim

    Igjen Jompa: Jeg beklager - det var ment som en spøk, men den var åpenbart ikke veldig god. Men serveren deres var oppe når jeg skrev det, så jeg sparket i alle fall mens de stod oppreist :)

  • Tor

    Finske Bike er oppegående enda :-)

  • Anonym

    Til alle dere som sier at dette er billig, jeg regner med at dere skjønner den vil bli omtrent dobbelt så dyr i Norge?

    15 150 € er i dag 135 000 norske kroner, men dette er i tyskland. Jeg er 100% overbevist om at denne sykkelen vil koste minst 200 000 i Norge, og trolig nærmere 250 000.

  • I Tyskland koster en K1300S € 15 750. Den selges i Norge for Kr 256 800. Så rund 250 000 passer vel bra? Eller blir det forskjellig pga motorvolum, effekt osv?
    Men jeg som har en kropp som er over 55 ville jo heller kjøpt en K1300GT feks. Da kan man jo kose seg på sykkelen en hel dag uten å få forstoppelse...

  • Tor

    Hva den kommer på i Norge vet vi jo ikke, men i Tyskland er den bare hårfint (200-300€) dyrere enn en R1. Det er billig!!!!

  • Intruder

    Tror aldri vi får oppleve at Ivar sparker noen som ligger nede!
    Men han reagerer fort når noen av oss andre blåser oss opp over "bagateller" .
    Danke !

  • Intruder

    Ivar holder oss vennlig i ørene--bra!
    Det var det meningen å si !

  • Blir utrolig spennende og se hvordan den står seg mot de etablerte ihvertfall.
    Har litt på følelsen at vi har noe bra i vente:-)

  • Higgins

    Det mest spennende er om vi idet hele tatt får se den på veien i norge før 2010. Oslo håper å bli tildelt en, men er usikre på om de selger den.

  • One should love animals. They are so tasty

Legg til kommentar

Legg inn koden under i feiltet over
captcha (n/a)
Felter merket med * må fylles ut
CorePublish publiseringsløsning