Hovedmeny

Søk

 

annonse

annonse

  •  

     

     



     

Du er her:

  • Aktuelt

Verktøylinje

Annonse

Galleri: Ducati Streetfighter

Publisert: 23.03.2009

I forkant av lanseringen byr vi på et digert bildegalleri og video av Ducati Streetfighter.

Ivar Kvadsheim

I morgen er MC24's testgeneral Tor Sagen på plass når Ducati lanserer Streetfighter på Ascari i Spania. Mens vi venter på at Tor får kjørt seg ferdig og skrevet en testrapport på en av årets mest spennende nykommere, får vi nøye oss med et bildegaller og noen levende bilder. God fornøyelse!

 Vil du ha enda mer, har Ducati opprettet en egen nettside for Streetfighter.

Kommentarer til artikkelen

  • bob

    nydelig støkke kjøretøy.
    kapp av roger rabbit speilan og den sykkeln e nesten perfekt.
    (kan man si nydelig)

  • Børre Bakslakk

    Joa, tøff liten sak, men... men jeg må si meg litt skuffet, dette blir for mye MV Agusta Brutale, har liksom sett dette før.

  • Ole Kr

    Jeg skjønner ikke helt vitsen med Streetfighter så lenge de har monster jeg altså.
    Skulle tro disse kom til krangle ved samme grøtfatet.
    Monster er jo et stilikon og en legende hos Ducati, så hadde det ikke vært bedre å tilby "streetfighter stylingen" som orginalt customoption da?

    Eller er jeg helt på jordet?

  • Vegard

    Har likt Ducati godt i alle år jeg men i det siste synes jeg de har blitt overdesignet og de tiltaler meg ikke lenger som "forrige generasjons" syklene gjorde. Blir for mye dill og dall og ikke stilrent lenger som f.eks. gamle Monster og 916/996 var. Nei, takke meg til Guzzi hvis det skulle bli italiensk!

  • Børre Bakslakk

    Enig med øvrige talere. Monster er jo Duc sin streetfighter, og i tillegg har de Hypermotard. Den nye blir smør på flesk. Guzzi har et mye klarere og sterkere designspråk, Griso synes jeg framstår som et ikon i forhold til nye Streetfighter. Men Grisoen mangler dessverre 30 hester. Og da måtte det blitt vannkjøling med et styggere design. Nei, livet er jaggu ikke lett.

  • Børre Bakslakk

    Men denne er fin!!!

    http://www.motorcycledaily.com/23march09_pantah696.htm

  • Vegard

    Ja nå snakker vi! Om den noensinne kommer er vel en annen sak.....

  • Stig

    Tror dette er en av de få Duc'ene jeg virkelig liker.

  • Rune Rævskjegg

    Altså, Monster er ikke en streetfighter, det er en jentesykkel med litt halvtøft drag-aktig stuk. Den er også kraftig utdatert, selv etter siste ansiktsløftning.

    En skikkelig streetfighter er basert direkte på en R-sykkel, helst en superbike. Og da mener jeg ikke en halvdårlig ramme med en nedtunet versjon av superbike-motoren fra noen år tilbake, slik som Yamaha gjør. Det er juks, og bare trist.

    Aprilia gjør dette riktig. Man tager sin superbike, napper av den kåpene og setter på et cross-styre, litt plastikk rundt lykta og annen småstyling, ferdig med det. DET er en streetfighter.

    Ducati sin ser lovende ut den også. Noe HELT annet enn den kjedelige og gammeldagse Monsteren.

  • Ole Kr

    "Monster er ikke en streetfighter"?

    Jeg må da ærlig talt si - at selv om jeg har Triumph Speed III sjøl, så vil jeg da tilskrive æren for å ha startet trenden med FABRIKKBYGDE streetfighter/caféracere til Ducati når de kom med sin monster i 1992/93 var det vel?

    Den var jo basert på 900SS/SL som tross alt var en R sykkel etter datidens målestokk? Kjedelig og gammeldags Monster ..... ? Hmmmm... jammen glad jeg ikke skjønner alt jeg.

  • Børre Bakslakk

    Monster leveres med Testastretta-motoren, så hva som ikke er streetfighter med dette, aner jeg ikke. Sikker på at du ikke har fått rævskjegget i nesa, Rune?

  • Jøllsrud

    Men nye Monsteren leveres vel bare med "trøtte" motorer i forhold til hva som var før?

    Sånn at Streetfighter er en del råere, og fortjener navnet den har fått?

  • Rune Rævskjegg

    Døh, bakslark, våkne nå.
    Du får ikke en streetfighter av å stappe en yallastretta motor i et 16 år gammelt chassis. SÆRLIG ikke når du samtidig leverer den samme sykkelen med strikkmotor på 80 hester eller hva det nå er i den minste nå for tiden, og den primære kjøpergruppen er heller feminine. For ikke lenge siden var det vel drøye 60 hester i den minste varianten. Monster har et image som fin nybegynnersykkel for jenter. Det er ikke akkurat et streetfighter-image, om du så putter et atomkraftverk i toppmodellen.

    Poenget her er at hele Monster-konseptet er så utvannet og utdatert at Ducati ikke har noe annet valg enn å lansere en skikkelig Streetfighter, i stedet for å piske det død monsteret videre. Det er godt tenkt.

    I prinsippet er en ekte streetfighter en naken versjon av merkets råeste R-sykkel, og ikke noe annet, ikke noe kompromiss. Alt annet er tamme etterligninger, juks og fanteri. Det har Monster alltid vært.

    BMW har en skikkelig streetfighter, det samme har Aprilia (og verre blir det med RSV4 Tuono). Nå ser det ut som Ducati endelig har det også, og det er jeg glad for. Jeg ville ikke bli sett død på en Monster, jeg er ikke tilstrekkelig i kontakt med mine feminine sider til det... :-P

  • TheDuke

    Rune Rævskjegg, kan ikke si annet enn at du treffer spikeren på hodet mtp. på monster serien.
    Ducati trengte en streetfighter, monster er oppbrukt, og har ikke image som tøff streetfighter.
    Dette er også Ducati klar over, se på f.eks. markedsføringen av de to syklene.

  • Børre Bakslakk

    Ahhhh, begrepsdebatt!!! Hva er en streetfighter? Rævskjegg har en definisjon = Merkets R-sykkel avkledd plastikk og påmontert crosstyre. Jeg tror du faktisk tar deg litt vel mye til rette med din definisjon, Ræv. Egentlig er vel konseptet streetfighter historisk sett mer av et customprosjekt. Det var vel ikke produsentene som begynte med streetfightere, det var Boris Hellbiker som bygde om sin mer eller mindre R-pregede sykkel til naken überversting med høyt styre og en hekk som pekte vertikalt oppover. Som alt annet som er kult og har et salgspotensiale, hang selvfølgelig produsentene seg på trenden. Monster og Speed Triple var vel blant de første, og flere har kommet til siden.

  • Ole Kr

    Ikke begynn noen begrepsdebatt her da.
    I prinsippet er caféracer og streetfighter akkurat det samme det. Det er bare litt forskjellig navnsetting i forhold til hvilket tidsrom deres populæritet oppstod.
    En hest er fortsatt en hest - selv om den ene generasjonen kaller den en "gamp", og den andre generasjonen kaller den et "øk".

Legg til kommentar

Legg inn koden under i feiltet over
captcha (n/a)
Felter merket med * må fylles ut
CorePublish publiseringsløsning